Huva "flughuva"

Har nu sett att huvorna man kan ha på hästarna när man rider heter Flughuva... Hum. När jag hör flughuva tänkte jag på en sån som täcker närstan hela huvudet med ett nät. Sökte lite på internet och såg att många hade huva för att inte insekter och flugor ska sätta sig i öronen på hästen. Eller om hästen är ljudkänslig kan man sätta i bomull i öronen och sen en huva över så bomullen int ramlar ut.

Många använder det bara för syns skull också. Vilket jag tycket är ganska snyggt om man har en matchande outfit.

Som jag fattat det som måste huvornas "öron" vara ganska tunna eftersom man måste ha bomull i om den ska stänga ute ljud, eller har jag fel? Har själv ingen huva till Knatte, för det behövs inte. Smackar ganska mycket med munnen för att han inte ska bli helt skänkeldöv och var rädd att han inte skulle reagera på det om han hade huva, är det så eller inte? Vill gärna veta! =)





Flughuva Titanium från Glengordon 2011

Vad tycker ni, huva eller inte?

Kommentarer
Postat av: Emma

Mysko att dom kallas flughuva, jag brukar säga hoppluva xD



Det är snyggt med luvor, men själv använder jag dem inte.

Jag vet faktiskt inte vad dom är egentligen är till för, men har också hört något om att stänga ljudet ute typ..

2011-07-31 @ 15:01:00
URL: http://cavall.blogg.se/
Postat av: Louise

Fin blogg! :)

2011-07-31 @ 15:14:54
URL: http://lifeabouthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0