Hallo!

Hejsan! Jag heter som det står på headern, Emma ^^ Är född 1996 och bor i småland med min mamma, bror och syster som nu båda har flyttat hemifrån. Jag har just nu en katt och en d ponny. Även ett litet shettis sto som har och är utlånad sen några år tillbaka.
Jag tävlar hoppning på min 20 åriga valack upp till LB, men har nu börjat tänka på att skaffa ny yngre ponny då Knatte, som han kallas börjar tappa glöden inne på banan och förtjänar nu att få bli en skogsmulle!

 
En bild på min och Knatte på Ölandshoppet 2011

Kort sammanfattning om Knattes bakgrund.

Namn: Genor Clover
E) Clover Hill
Född: 1991
Färg: Brun
Mankhöjd: 148 cm

Knatte föddes i Irland 1991. Han är efter den berömda Irländska hingsten Clover Hill som är 172 cm i mankhöjd. Hans mamma dog under förlossningen och han blev adopterad av ett annat sto med föl. Knatte fick bland annat växa upp på en liten ö men en liten flock med andra unghästar.
Han blev tävlad i löshoppning innan han blev inriden. När han var runt 2 år stannade han i växten. Han blev 148 cm när han igentligen skulle bli uppåt lika stor som sin pappa. Man kan kalla honom en dvärg, han har korta ben och stora hovar och huvud. Han har storlek full i boots, grimmor och träns ^^

Det jag vet från hans tid i Irland är att han blev tävlad upp till MSVA i hoppning, tävlade i fälttävlan, dressyr och hunterridning, även löshoppning och vann en höjdhoppnings tävling som slutade på 155 cm högt.
Också att han blev misshandlad, han har vita märken på benen som är efter att dom hade taggtråd i hans benskydd. När han då hoppade slog dom på hans benskydd för att få han att lyfta på benen, därför river han nästan aldrig idag. Han var också skygg om sitt huvud och skenade så fort han såg ett spö.

Han bodde även i Danmark en tid där han kom tvåa i DM (Danska mästerskapen). Men såldes vidare till sverige, till en fantastisk tjej som ängnade 6 år till att vinna hans tillit och hans respekt för människor, därefter när han var 18 år såldes han till mig som läromästare (februari 2010). Nu är han världens snällaste och en underbar vän som älskar livet.

Hoppas ni inte tröttnat av att läsa dessa sega inlägg xD
Ni får såklart fråga vad ni vill om mig och Knatte och lite till :P

Här kommer jag att skriva om framförallt hästar men även om fotografering då jag älskar att fota djur och natur som hobby. Så ni kommer säkert att få stå ut med meningslösa bilder på alla möjliga djur =P
Följ när jag sakta och säkert siktar mot stjärnorna

Kram Emma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0