Genor Clover

Igår hade jag en fantastiskt mysig ridtur med Knatte. Vi var ute ganska länge, mer än 2 timmar. Vi red på många stigar, galopperade på långa raksträckor och klättrade uppför sluttningar i skogen. Nästan som i en saga, allt stämde. Jag behövde bara tänka så agerade han under mig.
Tänk att jag, en dag kommer han inte längre vara min bästa vän. Det kan hända snart eller om ett halvår. Jag vill så gärna fortsätta utveckla mig inom hästar och ridning. Med Knatte har jag fått så otroligt mycket erfarenhet, så mycket roliga minnen. Han lärde mig allt, men nu har det tagit stopp. Han har börjat vägra på tävlingarna. Jag bara önskar att jag vet varför. Han har tappat lite av glöden inne på banan. Han är 20 år och tävlat i så många år. Inte konstigt att han nu tycker att andra saker är roligare än att vara inne på banan.
Ni ska se honom i skogen. Det bara lyser om honom. Det är där han är lyckligast.
Kanske kanske kan det gå att ordna så jag kan ha honom kvar, plus att jag har en till ponny. Men hur lycklig kommer han att bli, om jag tränar, tävlar och utvecklas med den andra ponnyn och ha roligt medan Knatte få stå i hagen och kanske inte bli riden alla dagar, eller ompysslad så många gånger som han förtjänar.
Känns endån som att han skulle må bättre att komma till en familj som kan ha honom länge. Där han får all uppmärksamhet, där han får leva resten av hans liv. För denna fantastiska ponny förtjänar det bästa!









I Love You Genor Clover <33


Kommentarer
Postat av: carolina - Stall Assla

Hej! Skulle vara snällt om du gav mig tips på vad jag kan skriva om på bloggen! Har just nu lite få idéer själv :/

2011-07-26 @ 23:09:23
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0